توصیه ها

✶ حتما مرورگر فایر فاکس و کروم خود را آپدیت کنید.

✶✶ حتما یک بار قبل از کلاس تست صدا و تصویر خود را با مشاور خود بگیرید. (با توجه به فیلم زیر)

در هنگام ورود به کلاس آن لاین تمام تنظیمات مرور گر خود را چک کنید و اجازه دادن /ALLOW  را برای دسترسی دوربین ومیکروفون دستگاه خود را به مرورگرکلیک کنید.

✶✶✶  حتما ویدیو های آموزشی را قبل از کلاس به دقت تماشا کنید.

✶✶✶✶ در صورت استفاده از موبایل در هنگام برگزاری کلاس به هیچ وجه از صفحه وب خود خارج نشده و داخل برنامه های دیگر نشوید. حتی صفحه وب خود را کوچک نکنید در این صورت از کلاس خارج خواهید شد و مجبور می باشید مجدداً وارد نشوید.

سوالات متداول

  • عمومی

  • چگونه در فایل نماشی بزرگنمایی(زوم) انجام دهیم؟

    در  قسمت پایین فایل نمایشی سمت چپ دو گزینه + و   (مثبت و منفی) وجود دارد که با کلیک کردن برروی گزینه + فایل بزرگ میشود و با کلیک کردن روی گزینه فایل ها کوچک می شود.

  • چگونه مربع (TEXT) که همان متن هست بزرگ کنیم ؟

    را با کشیدن( دِرَگ کردن) میتوانید مربع را بزرگ کنید و فیلد نوشته ی خود را گسترش بدهید.

  • چگونه در فایل نمایشی به اسلاید بعدی برویم؟

    زیر فایل نمایشی دو آیکون با فلش های بعدی و قبلی وجود دارد که با کلیک بر روی آن ها می توانید به اسلاید بعدی یا قبلی بروید. 

  • چگونه دانش آموز را از کلاس اخراج کنیم؟

    با کلیک روی آیکون دانش آموز و انتخاب گزینه “حذف” دانش آموز از کلاس خارج می شود. در این هنگام از شما سوال میشود که”آیا مجوز ورود به دانش آموز داده نشود” با انتخاب گزینه “بله” دانش آموز تا پایان کلاس نمی تواند وارد کلاس شود.

  • آیا امکان این که دانش آموز مانند معلم ارائه دهنده باشد وجود دارد؟

    بله؛ اگر معلم به دانش آموز دسترسی بدهد این امکان فراهم می شود و دانش آموز با کلیک کردن روی آیکون +  و انتخاب گزینه ” گرفتن نقش ارائه دهنده ” می تواند نقش ارائه دهنده را داشته باشد.

    روش های دسترسی دادن:

    1. روی نام دانش  دهنده را انتخاب کنید. 
    2. تغییر وضعیت به ارئه دهنده را انتخاب کنید

  • در این سیستم امکان پرسش و پاسخ به غیر از محیط گفتگو عمومی وجود دارد؟

    بله؛ در یاداشت های اشتراکی نیز امکان سوال و پاسخ امکان پذیر هست.

  • چگونه یک متن به غیر از استفاده تخته سفید برای دانش آموزان به نمایش بگذارم؟

    در قسمت “یاداشت های اشتراکی” که در سمت راست زیر گفتگو عمومی وجود دارد کلیک کنید صفحه ای برای شما باز خواهد شد. در این تصویر می توانید یادداشت های خود را بنویسید و همچنین با توجه به تصویر زیر در بالای این قسمت گزینه ای وجود دارد که با کلیک کردن روی آن می توانید فایل یادداشت های اشتراکی نوشته شده را دانلود کنید.

  • چطور میتوان بلندگوی سیستم را ببندم؟

    با یک بار کلیک کردن بر روی آیکونی به شکل گوشی تلفن که در پایین صفحه قسمت وسط قرار دارد بلندگو غیرفعال می شود و به شکل زیر تبدیل خواهد شد

  • از معلم سوال دارم چگونه آن را بیان کنم؟

    با یکی از دو روش زیر  می توان سوال پرسید:

    1.  قسمت گفتگوی عمومی بنویسید 
    2. روی ایکون نام خود کلیک کنید و در قسمت گزینه “اعمال وضعیت ” با انتخاب “اجازه گرفتن از استاد” یه علامت دست برای شما نمایش داده میشود که معلم شما  با دیدن این حالت اجازه صحبت کردن و وصل کردن میکروفون را به شما می دهد و شما میتوانید سوال های خود را بپرسید.

  • حضور غیاب در این سیستم به چه صورت هست؟

    روی چرخ دنده کنار اسم خود در قسمت کاربران کلیک می کنید. “ذخیره نام های کاربردی” را می زنید  و فایل اسامی افراد در کلاس را برای شما در یک فایل با فرمت(txt) دانلود خواهد شد.

  • چطور میتوانم نظرسنجی داشته باشم؟

    شما میتوانید با کلیک کردن روی آیکون + در قسمت سمت راست پایین صفحه و انتخاب گزینه “آغاز یک نظرسنجی” میتوانید یک نظرسنجی از دانش آموزان بگیرید. نظرسنجی در دوحالت زیر می باشد.

  • امکان ارسال پیام یا چت ندارم؟

    چنانچه کنار اسم شما علامت چرخ دنده نمایش داده میشود به مشاور خود پیام دهید تا مشکل را با تیم پیشیبانی سایت مطرح نمایند تا شما را از حالت قفل خارج نماید

    در غیر اینصورت با مرورگر دیگری وارد شوید.

  • چگونه دانش آموزان روی تخته صفید امکان نوشتن داشته باشند؟

    روی تخته سفید در قسمت سمت چپ شما چهارآیکون وجود دارد با انتخاب قسمت چهارم تحت عنوان “فعال کردن حالت چندکاربره تخته سیاه” بقیه دانش آموزان امکان نوشتن روی تخته را پیدا می کنند.

  • چطور میتوانم یک ویدیو به اشتراک بگذارم؟

    از یکی از دو طریق زیر می توانید ویدیو را به اشتراک بگذارید:

    1. اشتراک گذاری یک ویدیو خارجی
    1. ویدیو را روی سایت آپارات آپلود کنید.
    2. در سایت آپارات در زیر ویدیو خود گزینه دانلود را انتخاب کنید.
    3. روی بالاترین کیفیت موجود کلیک کنید.
    4. اکنون صفحه جدیدی برای شما باز خواد شد. 
    5. از قسمت بالای صفحه لینک موجود را با پسوند”.mp4″کپی کنید.
    6. روی آیکون + در پایین صفحه را کلیک کنید و” بارگزاری یک ویدیو خارجی” انتخاب کنید. 
    7. لینک دانلود ویدیو مورد نظر را که از قبل رو سایت آپارات آپلود کرده اید( با پسوند .mp4) را جایگذاری (paste) کنید.
    8. روی بارگزاری کلیک کنید.
    1. اشتراک گذاری صحفه نمایش (صفحه دسکتاپ خود)
    1. در پایین صفحه روی چپ ترین آیکون که آیکونی با  عکس یه مانیتور می باشد روی آن کلیک کنید.
    2. برای شما سه حالت نمایش می دهد روی حالت اول “your entire screen”کلیک بکنید.
    3. روی کادری که برای شما در حال نمایش صفحه کنونی هست کلیک کنید.
    4. روی “share” را کلیک کنید.

    اکنون دانش آموزان می توانند صفحه نمایش شمارو ببینند و در این صورت شما می توانید فیلمی را پخش کنید تا دانش آموزان آن را ببینند.

  • چطور میتوانم به تخته سفید برگردم؟

    رو آیکن (+) کلیک نمائید در بخسش بارگزاری فایل defult.pdf را انتخاب کنید ( رو علامت O کلیک کنید

  • تصویر فعال نمی شود

    رو علامت دوربین کلیک کنید یه بار تست تصویر را بگیرید رو اشتراک گذاری کلیک کنیدتصویر شما نمایش داده می شود.

    اگر این مراحل برای شما نمایش داده نمی شد 

    1. یه بار خارج شوید مجدداً وارد شوید.
    2. تنظیمات دستگاه خود را چک کنید. 
    3. تنظیمات مرور گر خود را چک کنید. (اجاز دسترسی به دوربین را با کلیک کردن اجازه دادن/allow بدهید.) 
    4. چناچه پس از چند بار تلاش موفق نشدید با دستگاه دیگری تلاش کنید.

  • چگونه میتوان صدای همه را غیرفعال کنم؟

    کنار اسم شما یک علامت چرخ دنده وجود دارد اگر روی آن کلیک کنید در لیست “قفل کاربران” را مشاهده می کنید با انتخاب غیر فعال کردن گزینه ” اشتراک گذاری میکروفون”  به حالت قفل شده می توانید صدای کاریران را غیرفعال کنید و در آخر گزینه “اعمال ” را بزنید.

  • چگونه می‌توان ویدیو همه را غیرفعال کنم؟

    بالای اسم شما یک علامت چرخ دنده وجود دارد اگر روی آن کلیک کنید در لیست “قفل کاربران” را مشاهده می کنید با انتخا بغیر فعال کردن گزینه “اشتراک گذاری دوربین”  به حالت قفل شده می توانید صدای کاربران را فعال کنید و در آخر گزینه “اعمال ” را بزنید.

  • میکروفون فعال نمی‌شود؟

    برای فعال شدن میکروفون  باید یا از ابتدا روی گزینه میکروفون کلیک کنید (توجه کنید که به مرورگر خود با کلیک کردن و اجاز ه دادن(allow)کلیک نمائید).برای تکرار می توانید ابتدا بر روی علامت گوشی کلیک نمائید در این حالت کلاً صدا قطع می گردد مجدداً روی علامت میکروفن کلیک نمائید.

    در صورت حل نشدن مشکل از طریق زیر سعی در رفع مشکل خود کنید :

    *  ابتدا از سلامت دستگاه خود از قبیل سلامت میکروفن هندزفری، کارت صدا کامپیوتر خود و…. اطمینان حاصل فرمائید وتنظیمات دستگاه خود راچک فرمایید. **   

    ** دقت شود که به مرورگر خود دسترسی ها لازم ( همچون دسترسی به میکروفون و… با زدن گزینه  اجازه دادن/allow  ) را بدهید. چنانچه از مرورگر کروم استفاده کرده باشید بار اول دکمه allow را نزده باشید لازم است مجددا تنظیمات میکروفون را چک کنید رو میکروفون کلیک کنید وتست صدا بگیرید.

    در غیر این صورت از کلاس خارج شوید و مجددا وارد کلاس شوید و روی میکروفون کلیک کنید و میکروفن خود را چک کرده و تست صدا بگیرید. (در برخی مواقع نیاز است تا این کار را چندین  بار انجام دهید.)

     *** توجه داشته باشید که در بین جلسه نمی توان هندزفری را قطع یا وصل کرد و در صورت وصل یا قطع کردن هندزفری لطفا یک بار از کلاس خارج شوید و دوباره با شرایط مطلوب خود( با هندزفری یا بدون آن ) وارد شوید.

    به دو روش زیر عمل کنید:

    1. روی علامت قفل کنار آدرس سایت کلیک کرده و میکروفن را allow  نمائید.
    2. مرورگر خود را عوض کنید مثلا به جای کروم با فایرفاکس وارد شوید.

  • صدای معلم را نمی شنوم؟

    میکروفون خود را چک بکنید که در حالت بی صدا نباشد، در صورتی که مشکل از حالت بی صدا داخل کلاس نبود از کلاس خارج شوید و مجددا وارد کلاس بشوید(در برخی مواقع نیاز است تا این کار را چندین بار انجام دهید.). همچنین تنظیمات مرورگر خود را بررسی کنید. توجه داشته باشید که مرورگر خود آپدیت (به روز رسانی) شده باشد.

  • دانش‌آموز

  • وارد کلاس شدم و صدا و تصویر استاد را برای بقیه دانش آموزان پخش میشود اما برای من پخش نمی شود؟

    یک دور از کلاس خارج شوید و دوباره وارد شوید. 

    تنظیمات مرورگر و دستگاه خود را چک کنید فیلم تنظیمات میکروفون را در این قسمت ببینید.

  • هنگام پیوستن به کلاس دکمه پیوستن به کلاس برایم نمایش داده نمی شود

    لطفا مراحل زیر را بررسی کنید :

    1. سرعت اینترنت خود را چک کنید.
    2. اطمینان حاصل کنید که مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم شما آپدیت شده باشد.
    3. تنظیمات مرورگر خود را چک کنید که تمامی دسترسی های لازم را به مرورگر خود داده باشید. 
    4. اگر با مرورگری نمی تونید وارد شوید لطفا با مرورگر دیگری امتحان کنید.

  • برای ورود به سایت و ثبت نام به مشکل برمی خورم باید چی کار کنم؟

    1. ابتدا اطمینان حاصل کنید که مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم شما آپدیت شده باشد.
    2. صفحه ی کیبرد شما باید انگلیسی باشد.
    3. حتما یک بار فیلم آموزش مربوطه را مشاهده کنید.

  • وقتی جلوی اسم ما قفل شده است به چه معناست؟

    معلم یا مشاور شما یک سری یا همه ی دسترسی های شما را گرفته است و بدین معناست که شما اجازه ندارید صحبت کنید و یا ویدیویی را به اشتراک بگذارید ویا حتی پیامی را نمی توانید ارسال کنید و این بستگی دارد که معلم تنظیماتی که معلم یا مشاور شما چه تنظیمی را قرار داده است.

  • چطور میتوان بلندگوی سیستم را ببندم؟

    با یک بار کلیک کردن بر روی آیکونی به شکل گوشی تلفن که در پایین صفحه قسمت وسط قرار دارد بلندگو غیرفعال می شود و به شکل زیر تبدیل خواهد شد.

  • از معلم سوال دارم چگونه آن را بیان کنم؟

    با یکی از دو روش زیر  می توان سوال پرسید:

    1.  قسمت گفتگوی عمومی بنویسید 

    روی ایکون نام خود کلیک کنید و در قسمت گزینه “اعمال وضعیت ” با انتخاب “اجازه گرفتن از استاد” یه علامت دست برای شما نمایش داده میشود که معلم شما  با دیدن این حالت اجازه صحبت کردن و وصل کردن میکروفون را به شما می دهد و شما میتوانید سوال های خود را بپرسید

  • امکان ارسال پیام یا چت ندارم ؟

    چنانچه کنار اسم شما علامت چرخ دنده نمایش داده میشود به مشاور خود پیام دهید تا مشکل را با تیم پیشیبانی سایت مطرح نمایند تا شما را از حالت قفل خارج نماید

    در غیر اینصورت با مرورگر دیگری وارد شوید.

  • تصویر فعال نمی شود.

    رو علامت دوربین کلیک کنید یه بار تست تصویر را بگیرید رو اشتراک گذاری کلیک کنیدتصویر شما نمایش داده می شود.

    اگر این مراحل برای شما نمایش داده نمی شد 

    1. یه بار خارج شوید مجدداً وارد شوید.
    2. تنظیمات دستگاه خود را چک کنید. 
    3. تنظیمات مرور گر خود را چک کنید. (اجاز دسترسی به دوربین را با کلیک کردن اجازه دادن/allow بدهید.) 
    4. چناچه پس از چند بار تلاش موفق نشدید با دستگاه دیگری تلاش کنید.

  • میکروفون فعال نمی شود؟

    برای فعال شدن میکروفون باید یا از ابتدا روی گزینه میکروفون کلیک کنید (توجه کنید که به مرورگر خود و اجاز ه دادن(allow)کلیک نمائید). برای تکرار می توانید ابتدا بر روی علامت گوشی کلیک نمائید در این حالت کلاً صدا قطع می گردد مجدداً روی علامت میکروفن کلیک نمائید.

    در صورت حل نشدن مشکل از طریق زیر سعی در رفع مشکل خود کنید :

    **ابتدا از سلامت دستگاه خود از قبیل سلامت میکروفن هندزفری، کارت صدا کامپیوتر خود و…. اطمینان حاصل فرمائید وتنظیمات دستگاه خود راچک فرمایید. **   

    ●●●دقت شود که به مرورگر خود دسترسی ها لازم ( همچون دسترسی به میکروفون و… با زدن گزینه  اجازه دادن/allow  ) را بدهید. چنانچه از مرورگر کروم استفاده کرده باشید و بار اول دکمه allow را نزده باشید لازم است مجددا تنظیمات میکروفون را چک کنید رو میکروفون کلیک کنید وتست صدا بگیرید.

    در غیر این صورت از کلاس خارج شوید و مجددا وارد کلاس شوید و روی میکروفون کلیک کنید و میکروفن خود را چک کرده و تست صدا بگیرید. (در برخی مواقع نیاز است تا این کار را چندین  بار انجام دهید.)

     ***توجه داشته باشید که در بین جلسه نمی توان هندزفری را قطع یا وصل کرد و در صورت وصل یا قطع کردن هندزفری لطفا یک بار از کلاس خارج شوید و دوباره با شرایط مطلوب خود( با هندزفری یا بدون آن ) وارد شوید.

    به دو روش زیر عمل کنید:

    1. روی علامت قفل کنار آدرس سایت کلیک کرده و میکروفن را allow  نمائید.
    2. مرورگر خود را عوض کنید مثلا به جای کروم با فایرفاکس وارد شوید.

  • صدای معلم را نمی شنوم؟

    میکروفون خود را چک بکنید که در حالت بی صدا نباشد، در صورتی که مشکل از حالت بی صدا داخل کلاس نبود از کلاس خارج شوید و مجددا وارد کلاس بشوید(در برخی مواقع نیاز است تا این کار را چندین  بار انجام دهید.). همچنین تنظیمات مرورگر خود را بررسی کنید. توجه داشته باشید که مرورگر خود آپدیت (به روز رسانی) شده باشد.

  • معلم

  • هنگام پیوستن به کلاس دکمه پیوستن به کلاس برایم نمایش داده نمی شود

    لطفا مراحل زیر را بررسی کنید :

    1. سرعت اینترنت خود را چک کنید.
    2. اطمینان حاصل کنید که مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم شما آپدیت شده باشد.
    3. تنظیمات مرورگر خود را چک کنید که تمامی دسترسی های لازم را به مرورگر خود داده باشید. 
    4. اگر با مرورگری نمی تونید وارد شوید لطفا با مرورگر دیگری امتحان کنید.

  • برای ورود به سایت و ثبت نام به مشکل برمی خورم باید چی کار کنم؟

    1. ابتدا اطمینان حاصل کنید که مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم شما آپدیت شده باشد.
    2. صفحه ی کیبرد شما باید انگلیسی باشد.
    3. حتما یک بار فیلم آموزش مربوطه را مشاهده کنید.

  • چگونه در فایل نماشی بزرگنمایی(زوم) انجام دهیم؟

    در  قسمت پایین فایل نمایشی سمت چپ دو گزینه + و   (مثبت و منفی) وجود دارد که با کلیک کردن برروی گزینه + فایل بزرگ میشود و با کلیک کردن روی گزینه فایل ها کوچک می شود.

  • چگونه مربع (TEXT) که همان متن هست بزرگ کنیم ؟

    را با کشیدن( دِرَگ کردن) میتوانید مربع را بزرگ کنید و فیلد نوشته ی خود را گسترش بدهید.

  • چگونه در فایل نمایشی به اسلاید بعدی برویم؟

    زیر فایل نمایشی دو آیکون با فلش های بعدی و قبلی وجود دارد که با کلیک بر روی آن ها می توانید به اسلاید بعدی یا قبلی بروید.

  • چگونه دانش آموز را از کلاس اخراج کنیم؟

    با کلیک روی آیکون دانش آموز و انتخاب گزینه “حذف” دانش آموز از کلاس خارج می شود. در این هنگام از شما سوال میشود که”آیا مجوز ورود به دانش آموز داده نشود” با انتخاب گزینه “بله” دانش آموز تا پایان کلاس نمی تواند وارد کلاس شود.

  • آیا امکان این که دانش آموز مانند معلم ارائه دهنده باشد وجود دارد؟

    بله؛ اگر معلم به دانش آموز دسترسی بدهد این امکان فراهم می شود و دانش آموز با کلیک کردن روی آیکون +  و انتخاب گزینه ” گرفتن نقش ارائه دهنده ” می تواند نقش ارائه دهنده را داشته باشد.

    روش های دسترسی دادن:

    1. روی نام دانش  دهنده را انتخاب کنید. 
    2. تغییر وضعیت به ارئه دهنده را انتخاب کنید.

  • در این سیستم امکان پرسش و پاسخ به غیر از محیط گفتگو عمومی وجود دارد؟

    بله؛ در یاداشت های اشتراکی نیز امکان سوال و پاسخ امکان پذیر هست.

  • چگونه یک متن به غیر از استفاده تخته سفید برای دانش آموزان به نمایش بگذارم؟

    در قسمت “یاداشت های اشتراکی” که در سمت راست زیر گفتگو عمومی وجود دارد کلیک کنید صفحه ای برای شما باز خواهد شد. در این تصویر می توانید یادداشت های خود را بنویسید و همچنین با توجه به تصویر  در بالای این قسمت گزینه ای وجود دارد که با کلیک کردن روی آن می توانید فایل یادداشت های اشتراکی نوشته شده را دانلود کنید.

  • چطور میتوان بلندگوی سیستم را ببندم؟

    با یک بار کلیک کردن بر روی آیکونی به شکل گوشی تلفن که در پایین صفحه قسمت وسط قرار دارد بلندگو غیرفعال می شود و به شکل زیر تبدیل خواهد شد.

  • حضور غیاب در این سیستم به چه صورت هست؟

    روی چرخ دنده کنار اسم خود در قسمت کاربران کلیک می کنید. “ذخیره نام های کاربردی” را می زنید  و فایل اسامی افراد در کلاس را برای شما در یک فایل با فرمت(txt) دانلود خواهد شد.

  • چطور می توانم نظرسنجی داشته باشم؟

    شما میتوانید با کلیک کردن روی آیکون + در قسمت سمت راست پایین صفحه و انتخاب گزینه “آغاز یک نظرسنجی” میتوانید یک نظرسنجی از دانش آموزان بگیرید. نظرسنجی در دوحالت زیر می باشد.

  • چگونه دانش آموزان روی تخته سفید امکان نوشتن داشته باشند؟

    روی تخته سفید در قسمت سمت چپ شما چهارآیکون وجود دارد با انتخاب قسمت چهارم تحت عنوان “فعال کردن حالت چندکاربره تخته سیاه” بقیه دانش آموزان امکان نوشتن روی تخته را پیدا می کنند .

  • چطور میتوانم یک ویدیو به اشتراک بگذارم؟

    از یکی از دو طریق زیر می توانید ویدیو را به اشتراک بگذارید:

    1. اشتراک گذاری یک ویدیو خارجی
    1. ویدیو را روی سایت آپارات آپلود کنید.
    2. در سایت آپارات در زیر ویدیو خود گزینه دانلود را انتخاب کنید.
    3. روی بالاترین کیفیت موجود کلیک کنید.
    4. اکنون صفحه جدیدی برای شما باز خواد شد. 
    5. از قسمت بالای صفحه لینک موجود را با پسوند”.mp4″کپی کنید.
    6. روی آیکون + در پایین صفحه را کلیک کنید و” بارگزاری یک ویدیو خارجی” انتخاب کنید. 
    7. لینک دانلود ویدیو مورد نظر را که از قبل رو سایت آپارات آپلود کرده اید( با پسوند .mp4) را جایگذاری (paste) کنید.
    8. روی بارگزاری کلیک کنید.
    1. اشتراک گذاری صحفه نمایش (صفحه دسکتاپ خود)
    1. در پایین صفحه روی چپ ترین آیکون که آیکونی با  عکس یه مانیتور می باشد روی آن کلیک کنید.
    2. برای شما سه حالت نمایش می دهد روی حالت اول “your entire screen”کلیک بکنید.
    3. روی کادری که برای شما در حال نمایش صفحه کنونی هست کلیک کنید.
    4. روی “share” را کلیک کنید.

    اکنون دانش آموزان می توانند صفحه نمایش شمارو ببینند و در این صورت شما می توانید فیلمی را پخش کنید تا دانش آموزان آن را ببینند.

  • چطور میتوانم به تخته سفید برگردم؟

    رو آیکن (+) کلیک نمائید در بخش بارگزاری فایل defult.pdf را انتخاب کنید رو علامت O کلیک کنید.

  • چطور یک فایل آموزشی برای دانش آموزان نمایش دهم؟

    در  پایین صفحه سایت سمت چپ یه آیکون به علاوه وجود دارد با کلیک کردن روی آن و با انتخاب گزینه دوم “بارگزاری فایل ارائه” فایل خود را آپلود کنید فایل مورد نظر برای شما نمایش داده خواهد شد.

  • تصویر فعال نمی شود.

    رو علامت دوربین کلیک کنید یه بار تست تصویر را بگیرید رو اشتراک گذاری کلیک کنید تصویر شما نمایش داده می شود.

    اگر این مراحل برای شما نمایش داده نمی شد 

    1. یه بار خارج شوید مجدداً وارد شوید.
    2. تنظیمات دستگاه خود را چک کنید. 
    3. تنظیمات مرور گر خود را چک کنید. (اجاز دسترسی به دوربین را با کلیک کردن اجازه دادن/allow بدهید.) 
    4. چناچه پس از چند بار تلاش موفق نشدید با دستگاه دیگری تلاش کنید.

  • چگونه میتوان صدای همه را غیرفعال کنم؟

    کنار اسم شما یک علامت چرخ دنده وجود دارد اگر روی آن کلیک کنید در لیست “قفل کاربران” را مشاهده می کنید با انتخاب غیر فعال کردن گزینه ” اشتراک گذاری میکروفون”  به حالت قفل شده می توانید صدای کاریران را غیرفعال کنید و در آخر گزینه “اعمال ” را بزنید.

  • چگونه می توان ویدیو همه را غیرفعال کنم؟

    بالای اسم شما یک علامت چرخ دنده وجود دارد اگر روی آن کلیک کنید در لیست “قفل کاربران” را مشاهده می کنید با انتخاب غیر فعال کردن گزینه “اشتراک گذاری دوربین”  به حالت قفل شده می توانید صدای کاربران را غیرفعال کنید و در آخر گزینه “اعمال ” را بزنید.

  • میکروفون فعال نمی شود؟

    برای فعال شدن میکروفون باید یا از ابتدا روی گزینه میکروفون کلیک کنید (توجه کنید که به مرورگر خود و اجاز ه دادن(allow)کلیک نمائید).برای تکرار می توانید ابتدا بر روی علامت گوشی تلفن کلیک نمائید در این حالت کلاً صدا قطع می گردد مجدداً روی علامت میکروفن کلیک نمائید.

    در صورت حل نشدن مشکل از طریق زیر سعی در رفع مشکل خود کنید :

    **ابتدا از سلامت دستگاه خود از قبیل سلامت میکروفن هندزفری، کارت صدا کامپیوتر خود و…. اطمینان حاصل فرمائید وتنظیمات دستگاه خود راچک فرمایید. **   

    ●●●دقت شود که به مرورگر خود دسترسی ها لازم ( همچون دسترسی به میکروفون و… با زدن گزینه  اجازه دادن/allow  ) را بدهید. چنانچه از مرورگر کروم استفاده کرده باشید و بار اول دکمه allow را نزده باشید لازم است مجددا تنظیمات میکروفون را چک کنید رو میکروفون کلیک کنید وتست صدا بگیرید.

    در غیر این صورت از کلاس خارج شوید و مجددا وارد کلاس شوید و روی میکروفون کلیک کنید و میکروفن خود را چک کرده و تست صدا بگیرید. (در برخی مواقع نیاز است تا این کار را چندین  بار انجام دهید.)

     ***توجه داشته باشید که در بین جلسه نمی توان هندزفری را قطع یا وصل کرد و در صورت وصل یا قطع کردن هندزفری لطفا یک بار از کلاس خارج شوید و دوباره با شرایط مطلوب خود( با هندزفری یا بدون آن ) وارد شوید.

    به دو روش زیر عمل کنید:

    1. روی علامت قفل کنار آدرس سایت کلیک کرده و میکروفن را allow  نمائید.
    2. مرورگر خود را عوض کنید مثلا به جای کروم با فایرفاکس وارد شوید.